PROIECT
DIDACTIC
UNITATEA DE INVATAMANT:Gradinita cu Program Prelungit
Nr.3,Buzau
GRUPA – mijlocie : Fluturasilor
PROF. PT. INVATAMANT
PREPRIMAR : Scarlat Emilia
TEMA ANUALA DE STUDIU : „ Cand, cum si de se intampla?”
TEMA SAPTAMANII : „Buchetul de flori al primaverii”
TEMA ACTIVITATII: „Buchetul de
lalele”
DOMENIUL EXPERIENTIAL : Domeniul Estetic si Creativ ( D.E.C.)
TIPUL DE ACTIVITATE: Insusire de priceperi si deprinderi
MIJLOC DE
REALIZARE : activitate artistico- plastica - pictura
SCOPUL ACTIVITATII:
- Stimularea expresivităţii şi creativităţii , prin pictură.
- Cultivarea spiritului critic şi a gustului pentru frumos.
OBIECTIVE OPERATIONALE:
O1 – Sa identifice materialele
folosite(acuarele , pensule , bloc de desen , pahar cu apă, şerveţel , tabloul
model);
O2 – Să aplice culoarea adecvata pe
suprafata data cu pensula;
O3 – Sa aprecieze lucrările proprii si
ale colegilor, pe baza criteriilor de evaluare stabilite.;
STRATEGII DIDACTICE:
Metode si procedee: explicatia, conversatia,
demonstratia, turul galeriei, exercitiul.
Mijloace de invatamant: plansa model ,acuarele , pensule , bloc de
desen , pahar cu apă , şerveţele, recompensa.
Forma de organizare: frontal si individual.
Durata: 20-25 de minute.
Desfasurarea activitatii
Evenimentul didactic
|
Conţinutul ştiinţific
|
Strategii didactice
|
|
1.Organizarea activităţii
|
Se vor asigura conditiile optime pentru desfasurarea activitatii:
-
aerisirea sălii de grupă;
-
pregătirea materialului
didactic necesar;
-
aranjarea copiilor in semicerc;
|
Exercitiul organizatoric
|
|
2. Captarea
atenţiei
|
Se
va prezenta copiilor un buchet de lalele si sunt intrebati daca vor sa o invete
pe Dana sa picteze.
|
Conversaţia
|
|
3.Anunţarea
temei şi a obiectivelor
|
„Astăzi la activitatea
artistico - plastica vom incerca sa realizam un buchet de lalele.
Copii vă rog să fiţi atenţi pentru ca la sfarsitul
activitatii noastre vom aprecia calitatea lucrarilor in
functie de criteriile de realizare prin comparare cu produsul model,dar si cu
cele ale celorlalti colegi.”
|
Conversaţia
Explicatia
|
|
4.Dirijarea invatarii
|
ü Intuirea
modelului si a materialelor folosite
Fiecare copil va avea pe masa materialele
necesare relizarii temei. Prezentarea
produsului model si expunerea acestuia in fata copiilor pentru a fi usor
vizualizat (calitate,forma,marime,culoare) .Se cere copiilor sa denumeasca
materialele specifice(acuarele pensule , bloc de desen , pahar cu apă ,
şerveţele).
ü Explicarea
si demonstarea tehnici de lucru
Se va explica si demonstra tehnica de lucru.Se
lucreaza pe model, aplicand culoarea adecvata .
Se enumera reguli ce trebuie respectate
in realizarea lucrarii: utilizarea corecta si atenta a instrumentelor de
lucru, placuta imbinare a culorilor,aspectul estetic al produsului final ,
incadrarea in timpul de lucru.
ü Exercitii
pregatitoare pentru incalzirea muschilor mici ai mainilor
„Mana mea e ca un cuvant
Care ravaseste un gand
Mana bate, mana tace
Mana floare se desface
Daca vrei usor sa zbori
Fa-ti degetele pocnitori (1,..,5).”
-cântăm la pian; cântăm la fluier; frecăm palmele;
închidem şi deschidem pumnii.
ü Executarea
lucrarii de catre copii.
În timp ce
lucrează îi voi supraveghea şi îndruma individual dacă este cazul. Se reiau
explicaţiile privind modul de lucru dacă se observă că nu au fost înţelese.
Se corectează eventualele greşeli.
|
Conversaţia
Planse
Explicatia
Exercitiul
|
|
5.Evaluarea
|
Dupa ce se anunta incetarea lucrului se
realizeaza o mini – expozitie. Educatoarea va analiza o lucrare a unui copil
, avand criteriile stabilite la inceputul activitatii.Cativa
copii vor fi numiti sa aleaga lucrarile „care le-au placut ”motivand alegerea
facuta.
|
Conversaţia
|
|
6.Incheierea activitatii
|
Se fac aprecierii generale si individuale
asupra lucrarilor si a modului de lucru, copiii primind, ca recompensa
coronita cu diferite flori.
|
Conversaţia
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu