sâmbătă, 12 octombrie 2013

Un exemplu de proiect de activitate artistico-plastica la grupa "Fluturasilor"



PROIECT DIDACTIC


UNITATEA DE INVATAMANT:Gradinita cu Program Prelungit Nr.3,Buzau
GRUPA – mijlocie : Fluturasilor
PROF. PT. INVATAMANT PREPRIMAR : Scarlat Emilia
TEMA ANUALA DE STUDIU : „ Cand, cum si de se intampla?”
TEMA SAPTAMANII : „Buchetul de flori al primaverii”
TEMA ACTIVITATII: „Buchetul de lalele
DOMENIUL EXPERIENTIAL : Domeniul Estetic si Creativ ( D.E.C.)
TIPUL DE ACTIVITATE: Insusire de priceperi si deprinderi
 MIJLOC DE REALIZARE : activitate artistico- plastica - pictura

SCOPUL ACTIVITATII:
  • Stimularea expresivităţii şi creativităţii , prin pictură.
  • Cultivarea spiritului critic şi a gustului pentru frumos.
OBIECTIVE OPERATIONALE:
O1 – Sa identifice materialele folosite(acuarele , pensule , bloc de desen , pahar cu apă, şerveţel , tabloul model);
O2 – Să aplice culoarea adecvata pe suprafata data cu pensula;
O3 – Sa aprecieze lucrările proprii si ale colegilor, pe baza criteriilor de evaluare stabilite.;

STRATEGII DIDACTICE:
Metode si procedee: explicatia, conversatia, demonstratia, turul galeriei, exercitiul.
Mijloace de invatamant:  plansa model ,acuarele , pensule , bloc de desen , pahar cu apă , şerveţele, recompensa.
Forma de organizare: frontal si individual.

Durata: 20-25 de minute.




Desfasurarea activitatii





Evenimentul didactic
Conţinutul ştiinţific
Strategii   didactice
1.Organizarea activităţii

Se vor asigura conditiile optime pentru desfasurarea activitatii:
-          aerisirea sălii de grupă;
-          pregătirea materialului didactic necesar;
-          aranjarea copiilor in semicerc;
Exercitiul organizatoric
2. Captarea
atenţiei
Se va prezenta copiilor un buchet de lalele si sunt intrebati daca vor sa o invete pe  Dana sa picteze.
Conversaţia
3.Anunţarea
temei şi a obiectivelor

     „Astăzi la activitatea artistico - plastica vom incerca sa realizam un buchet de lalele.
Copii vă rog să fiţi atenţi pentru ca la sfarsitul activitatii noastre vom aprecia calitatea lucrarilor in functie de criteriile de realizare prin comparare cu produsul model,dar si cu cele ale celorlalti colegi.”
Conversaţia

Explicatia
4.Dirijarea invatarii

ü  Intuirea modelului si a materialelor folosite
    Fiecare copil va avea pe masa materialele necesare  relizarii temei. Prezentarea produsului model si expunerea acestuia in fata copiilor pentru a fi usor vizualizat (calitate,forma,marime,culoare) .Se cere copiilor sa denumeasca materialele specifice(acuarele pensule , bloc de desen , pahar cu apă , şerveţele).
ü  Explicarea si demonstarea tehnici de lucru
    Se va explica si demonstra tehnica de lucru.Se lucreaza pe model, aplicand culoarea adecvata .
    Se enumera reguli ce trebuie respectate in realizarea lucrarii: utilizarea corecta si atenta a instrumentelor de lucru, placuta imbinare a culorilor,aspectul estetic al produsului final , incadrarea in timpul de lucru.
ü  Exercitii pregatitoare pentru incalzirea muschilor mici ai mainilor
„Mana mea e ca un cuvant
Care ravaseste un gand
Mana bate, mana tace
Mana floare se desface
Daca vrei usor sa zbori
Fa-ti degetele pocnitori (1,..,5).”
-cântăm la pian; cântăm la fluier; frecăm palmele; închidem şi deschidem pumnii.
ü  Executarea lucrarii de catre copii.
      În timp ce lucrează îi voi supraveghea şi îndruma individual dacă este cazul. Se reiau explicaţiile privind modul de lucru dacă se observă că nu au fost înţelese. Se corectează eventualele greşeli.

Conversaţia




Planse



Explicatia



Exercitiul
5.Evaluarea
    Dupa ce se anunta incetarea lucrului se realizeaza o mini – expozitie. Educatoarea va analiza o lucrare a unui copil , avand  criteriile  stabilite la inceputul activitatii.Cativa copii vor fi numiti sa aleaga lucrarile „care le-au placut ”motivand alegerea facuta.
Conversaţia


6.Incheierea activitatii
   Se fac aprecierii generale si individuale asupra lucrarilor si a modului de lucru, copiii primind, ca recompensa coronita cu diferite flori.


Conversaţia












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu